W sieci często można znaleźć pytania o to, jak długa powinna być prezentacja multimedialna. Niektórzy wskazują, że nie może mieć więcej niż 10 slajdów, inni z kolei ograniczają się do 5 slajdów albo jeszcze mniejszej liczby. A jak to wygląda w praktyce? Sprawdźmy!
Zbyt długa prezentacja multimedialna – co to znaczy?
Nie da się ukryć, że mnóstwo slajdów wyświetlanych przez godzinę lub dłużej może zmęczyć. Zwłaszcza gdy znajduje się na nich ściana tekstu, a sam prelegent ogranicza się do odczytywania zapisanych formułek i definicji. W trakcie takiej prezentacji bardzo trudno o utrzymanie uwagi i zapamiętanie kluczowych informacji. Jest ich bowiem zwyczajnie zbyt dużo.
Znacznie lepiej wypada prezentacja multimedialna, która jest zwięzła i konkretna. Przedstawia istotne fakty, które są następnie rozwijane przez prelegenta. Dobrze byłoby również, aby zawierała odpowiednio dobrane grafiki, przyjazny layout i czytelny tekst (nie może być go jednak zbyt dużo!).
Ile jednak slajdów zawiera dobra prezentacja multimedialna? To zależy. Od czego? Przede wszystkim od typu prezentacji, a także od tego, jaki cel ma spełniać.
Jeśli bowiem potrzebna jest Ci prezentacja produktowa, wystarczy zaledwie kilka slajdów, które w odpowiedni sposób przedstawią produkt bądź produkty. Nie ma sensu tworzyć dodatkowych slajdów, by „upchać” w nich informacje, które równie dobrze można powiedzieć lub przedstawić w innych materiałach promocyjnych. Z tego powodu takie prezentacje przeważnie nie mają więcej niż 10 slajdów.
To samo tyczy się zresztą prezentacji, które mają przedstawić firmę, ofertę i nadchodzące inwestycje. Kiedy większa liczba slajdów okaże się uzasadniona? Przeważnie podczas omawiania skomplikowanego tematu lub jakiegoś zagadnienia, które wymaga dokładnego wyjaśnienia. Długie prezentacje multimedialne mają rację bytu w trakcie konferencji naukowych i spotkań ze specjalistami.
Dobra prezentacja multimedialna – czy tylko liczba slajdów ma znaczenie?
Choć długość prezentacji multimedialnej jest istotna, musisz pamiętać, że to nie wszystko. Poza liczbą slajdów należy zwrócić uwagę na to, co dokładnie zawierają. Nawet krótki projekt okaże się nudny, jeśli ograniczysz się do wklejenia ściany tekstu, przez który trudno będzie przebrnąć.
Jeśli więc zależy Ci na tym, aby trafić do odbiorców, zainteresować ich tematem i przekazać to, co jest naprawdę istotne, nie bój się korzystać z elementów graficznych, a nawet materiałów filmowych. Pamiętaj również o właściwej, spójnej kolorystyce, która sprawi, że analiza przekazywanego materiału będzie przyjemniejsza. Jeśli zaś chodzi o tekst, nie powinno być go zbyt dużo. Ogranicz się do haseł, które rozwiniesz w trakcie prelekcji.
Profesjonalna prezentacja multimedialna – ważna współpraca ze specjalistami
Chcesz, by Twoja prezentacja multimedialna miała odpowiednią długość, liczbę slajdów i w atrakcyjny sposób przedstawiała dany temat? Nie musisz tworzyć jej samodzielnie! Wystarczy zlecić to zadanie profesjonalistom, a więc firmom, które specjalizują się w tworzeniu prezentacji multimedialnej.
Za Twój projekt odpowiadać będą osoby doświadczone, doskonale znające możliwości takich programów jak PowerPoint. Wystarczy, że przedstawisz im tematykę, dodasz ewentualne materiały, na których Ci zależy i wyjaśnisz swoje wymagania. Następnie wystarczy poczekać na wstępny projekt, który możesz zaakceptować lub wskazać elementy wymagające poprawy.
Współpraca z fachowcami to oszczędność czasu i nerwów. W ten sposób znacząco zwiększasz szanse na to, że prezentacja multimedialna osiągnie wyznaczone cele i przedstawi produkt, usługi, firmę lub konkretny temat. Jest to też rozwiązanie niezwykle wygodne, ponieważ wszystkim zajmuje się wynajęta firma.
Brzmi dobrze, prawda? Oczywiście pamiętaj o przeanalizowaniu ofert dostępnych firm, tak aby finalnie wybrać tę, która najlepiej spełnia Twoje wymagania oraz potrzeby.


































